Vislessen voor kinderen 2017 gehouden op 11, 13 en 15 juli 2017

Woensdag, 9 augustus 2017

Vislust Aalsmeer heeft dit jaar ook vislessen georganiseerd voor de kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar. Dit jaar was de animo groot we hadden 28 kinderen die deze vislessen volgde. Deze lessen werden op 11 en 13 juli in de avond gehouden van en zaterdag 15 juli in de middag. De eerste dag begonnen we met de theorie en het behandelen van de vis ( zoals onthaken , beetpakken) en ook hoe ze een vissoort te herkennen ( zoals een Baars, Voorn of een Karper) na een inspannende theorie mochten de kinderen onder begeleiding van vrijwilligers een uurtje vissen en dat was natuurlijk een feestje op zich. Helaas begon het te regenen maar de kinderen wilde gewoon lekker door gaan met vissen en ze kregen wel een nat pak, maar dat mocht de pret niet drukken want ze hadden wel wat vissen gevangen en die hebben ze ook weer netjes terug in het water los gelaten. De 2 dag begonnen we met de technische kant van het vissen ( zoals het aan zetten van het haakje, uitloden, en het maken van een eigen tuigje en het optuigen van de hengelen en dat hebben ze ook in praktijk mogen doen. De kinderen waren erg enthousiast en vele vragen volgen. Die avond hebben de kinderen ook nog mogen vissen met de begeleiding en een aantal hadden ook wat gevangen en dit keer hadden we een zonnetje er bij. De 3 dag hebben we verschillende dingen herhaalt en werden ook nog vragen beantwoord uit eindelijk gingen we met de kinderen lekker vissen maar wel met de afspraken we maken er geen wedstrijd van we vissen voor ons ontspanning en omdat we het leuk vinden. We hadden heerlijk weer en iedereen had veel plezier. Einde van de dag kregen alle deelnemers een diploma uitgereikt en een mediale en ze kregen ook nog een tegoedbon en een boekje over vissen. Vislust Aalsmeer wil alle vrijwilligers hartelijk bedanken voor hun inzet en we willen ook de sponsors bedanken . Wij zijn erg blij om te zien dat deze grote groep kinderen hebben genoten en veel plezier hebben gehad in de afgelopen 3 vislesdagen die we hebben georganiseerd