A.H.V. Vislust

Aalsmeerse Hengelsportvereniging Vislust

.De vereniging Vislust is opgericht 6 september 1949. Het doel van de vereniging is om verantwoord te vissen in Aalsmeer, volgens de regels van de visserijwet en alles wat er onder valt te verbeteren en goede afspraken daar over te maken. Er valt nog veel te verbeteren, en daar willen wij ons voor inzetten. Wij zijn daardoor uitgegroeid tot de grootste vereniging in Aalsmeer, 1577 leden in 2013. Ieder moet weten dat je niet zomaar mag vissen, men moet in het bezit zijn van een VISpas en een gezamenlijke lijst van Nederlandse viswater waar je mag vissen, zonder die lijst is de VISpas niet geldig. Gaat men vissen zonder VISpas en/of de lijst van viswateren kan men beboet worden met € 130,00. Vispas voor iemand ouder dan 14 jaar kost € 35 bij inschrijving € 5 administratie kosten onder deze leeftijd € 12,00 en € 5 administratie kosten voor het gehele jaar. Wat doen wij, een klein overzicht, wij voeren overleg ter verbetering van waterkwaliteit, visstand beheer, aanleg van vissteigers, controle en handhaving en zorgen dat je in heel veel water mag vissen dit alles i.s.m. diverse instanties. Ook geven wij elk jaar vislessen aan de jeugd en helpen de landelijke organisatie met geven van vislessen op scholen in Aalsmeer en Kudelstaart, de scholen moeten dat zelf aanvragen bij Sportvisserij MidWest Nederland, ook willen wij mee helpen om vis verjaardagpartijtjes voor de jeugd te helpen organiseren dit op aanvraag van de ouder en/of verzorger.