Over het Spiegelkarperproject

Spiegelkarper project

Zaterdag 29 November 2014 zijn door de karper groep  van AHV Vislust weer 90 spiegelkarpers uitgezet.

Omdat  er in Aalsmeer  veel openbaar water bij gekomen is en door de afgelopen winters veel karpers doodgegaan zijn heeft de hengelsportvereniging gemeend om te beginnen met het aantal karpers die rondzwemmen aan te vullen.

Hier is een project van gemaakt om te bezien waar deze karpers zich heen gaan verplaatsen, de groei en het gewicht bij te houden. De spiegelkarper herken je aan de schubben in lijn langs de ruggengraat en de diverse grootte schubben op de flank.

Aan vissers die een karper(spiegel) vangen wordt gevraagd om een foto van de linkerzijde te maken en door te sturen en het gewicht en de lengte door te geven via het formulier zie onder aan de pagina. Voor info  spiegelkarperproject@vislust-aalsmeer.nl  .

Wel zal duidelijk zijn dat ook volgens de vergunning het verboden is om karpers mee te nemen.

Vind u misschien dode karper(s) dan wil de vereniging graag op de hoogte zijn en kunt u dit op dezelfde website doorgeven.

Karper commissie

Foutmelding