Forelvissen 25 -07-2024

Wat een rare makrelen??

25 juli was het dan eindelijk zo ver en we zouden als Vislust de eerste makreeltocht van dit jaar gaan maken. Maar de schipper blies de trip af simpelweg omdat er te veel wind staat om veilig te kunnen vissen.

Maar ja iedereen vrij en zin in schubben dus besloten we met nagenoeg de hele club die zou gaan makrelen naar Cothen te gaan on te gaan forellen. En iedereen was het ermee eens dat het betaalde bedrag voor het makreelvissen, wat meer kost van het forelvissen, omgezet zou worden in extra forellen.
Er werden 72 regenboogforellen en 24 zalmforellen uitgezet. De zalmforellen waren halsstarrig en lieten zijn moeilijk verleiden, er zijn er ongeveer 15 gevangen. Maar de regenboogforellen deden het prima. Er zijn er veel meer gevangen dan uitgezet (er zit altijd zogenaamde rest vis in de vijver).
Het weer was top en de stemming ook en al met al was het wederom een geslaagd uitje van Vislust. En dat Vislust leden van overal aantrekt bleek ook vandaag weer. Leden uit Scheveningen, Uithoorn, de Kwakel, Aalsmeer en Hoofddorp waren van de partij.

De Kwakel werd vertegenwoordigd door vader en zoon van der Knaap en voor hen was het de eerste keer op forel vissen.
 altijd gezellige leden uit Scheveningen waren weer van de partij en vingen met z’n drieën 23 regenboog en 4 zalmforellen, een schitterende score.