70 jaar A.H.V. Vislust Aalsmeer

Vrijdag, 6 september 2019

De Aalsmeerse hengelsportvereniging Vislust bestaat 70 jaar en dit werd voor de leden zaterdag gevierd bij de visvijvers van ’t Mun in Appeltern gelegen in het Land van Maas en Waal. Onder de visliefhebbers bekend terrein.

De locatie was in zijn geheel afgehuurd door de vereniging zodat de zestig aanwezige leden alle ruimte hadden om hun hengel uit te gooien. Ook de jeugd ontbrak niet, maar bij de dames valt nog veel terrein te winnen. Slechts drie dames hadden de overtocht naar Appeltern gemaakt.

In de ochtenduren werd mondjesmaat gevangen maar na de uitgebreide lunch werden de vissen iets vriendelijker tegenover de hengelsporters.

Vooral de forellen lieten zich vrij eenvoudig vangen. Dat kon aanvankelijk niet gezegd worden van de spiegelkarpers en steuren. De laatste soort werd pas in de namiddag actief en dat resulteerde in het dag record. Met een lichte hengel werd een steur van liefst 111 cm. uit het water gehaald. Voor het zover was kostte het de jeugdige visser dan ook exact 25 minuten om de taaie vechter te verschalken. Een mooie apotheose van een zeer geslaagd jubileum.

De leden waren het er over eens dat het 75-jarig jubileum ook op deze wijze gevierd moet worden maar vonden het nog aantrekkelijker om dit ieder jaar te organiseren.

Zie Fotoalbums voor meer foto"s